RIDESKOLESTÆVNER

Rideklubben afholder løbende interne T og E rideskolestævner i både dressur og spring.
Rideskolestævner indeholder klasser fra special skridt (og special trav hvor der må ride med både trækker og opråber) op til lc niveau og er derfor egnede til ryttere der ikke er så rutinerede endnu og ryttere der skal starte deres første stævne.
Det er ikke et krav at equipagen er påklædt efter DRF´s stævnereglementer og man behøver derfor ikke at gå ud og købe dyrt stævnetøj.
Rideskolestævner er også gode for de mere rutinerede ryttere der rider på en urutineret hest eller hvor equipagen blot skal have noget stævne træning.
Da rideskolestævnerne som udgangspunkt er tilegnede de urutinerede ryttere og heste foregår de i et roligt tempo og equipagen får lov til at opleve stævne miljøet. Ligesom nye hjælpere kan få lov til at snuse til diverse arbejdsopgaver uden den samme stress, som der måske kan være til et klubstævne hvor der kommer equipager udefra og hvor afviklingen af stævnet helst skal spille perfekt. Kort sagt rideskolestævner er et godt sted at starte hvis man gerne vil øve sig i at færdes i stævne verdenen.
En fordel ved rideskolestævner er at rideklubbens undervisere kan springe ind og hjælpe euipagen igennem programmet hvis de skulle støde ind i problemer.
Vær opmærksom på at forældre opbakning er både vigtigt og påkrævet, især hvis rytteren ikke er så stor eller rutineret endnu. Rytteren skal feks. bruge hjælp i stalden, til at holde øje med klokken, hjælp med at håndtere hesten, samt trække hesten og få opbakning på banen osv.
Tilmelding til rideskolestævner sker via klubmodul, under events.