HESTEPASSER

Hvis du ønsker at tage ansvar og stifte bekendtskab med hvad det kræver at passe en hest, samtidig med at du knytter et tæt bånd til den, så er heste passer ordningen måske noget for dig.

For at blive hestepasser skal du være medlem af rideklubben, og være motiveret for at yde dit allerbedste i udførelsen af dine passer opgaver. Samtidig er det vigtigt at du er stabil i dit passer arbejde, samt hjælpsom overfor andre i stalden og villig til at springe til hvor der er brug for det.

Før du melder dig som hestepasser skal du (og dine forældre) have overvejet om du kan møde stabilt op, bruge halvanden time i stalden på dine passerdage, hvilken hest du kunne tænkte dig at passe, samt hvor mange og hvilke dage du kan passe. Hvis du endnu ikke har fysikken og/eller er rutineret nok til at varetage passer opgaverne, er det muligt at blive hestepasser, såfremt man har fuld forældre opbakning til stede i stalden.

Kontakt din underviser for at hører hvad dine muligheder for, at bliver heste passer er.

Opgaver:
- Strigle
- Rense og vaske hove
- Vaske hale og ben (efter behov)
- Udmugning af boks (tøm trillebøren i møddingen, sæt redskaber på plads, fej og ryd op efter dig selv på staldgangen og ved møddingen)

- Opvejning af 2 poser grovfoder, vejet af efter den kg. anvisning, der står på hestens boks tavle (fej og ryd og ryd op efter dig selv i laden)
- Tjekke hesten for sår, skader og sygdom (giv besked til underviseren)

- Pudsning af hestens udstyr (1 gang ugentlig, brug eget sæbe og fedt)

- Udskiftning af sadlens underlag (efter behov)

- Hold dig altid opdateret på info tavlen i stalden og på facebookgruppen "BNR HESTE PASSER"

Afbud:
Hvis du bliver nødt til at melde afbud, så SKAL du finde en anden hestepasser/medlem, som har fysikken og rutinen til, at varetage dine passer opgaver.
I NØDTILFÆLDE kan du sende en sms til rideskolens mobil.

Opsigelse:
- Ønsker du at stoppe som hestepasser skal dette gøres med en uges varsel fra den første dag i ugen.

- Rideskolen kan opsige dig som hestepasser med øjeblikkelig varsel, såfremt du ikke passer dine opgaver eller ikke overholder sikkerhedsreglementet.