DINE MULIGHEDER FOR AT STARTE STÆVNER

Ønsker man at starte stævne kan det være en god ide først at have været tilskuer til et af klubbens stævner, så man har en ide om hvad man skal forvente. Alternativt kan man tilmelde sig til stævnet og komme i god tid til ens egen stævnestart og se nogle af klasserne der afholdes før ens egen klasse.
Har man besluttet sig for at man er klar til at starte stævner skal man holde øje med hvilke stævner klubben afholder og læse op på hvilke stævner der har klasser der egner sig til ens niveau. Det er en god ide at sætte sig godt ind i hvad det kræver at starte stævne ved at læse diverse informationer her på hjemmesiden. Man kan også tage fat i klubbens undervisere eller i klubbens stævnevante ryttere og spørge dem til råds om hvad man kan forvente som ny i stævne verdenen. En ting er sikkert, man skal være klar til at lægge nogle frivilligearbejdstimer i rideklubben, både i forhold til afvikling af stævnet og klargøring/pleje af hesten og dens udstyr, samt ens eget udstyr.
Det er en stor opgave at forberede og afvikle et stævne og bag hvert stævner lægger der en masse frivillige kræfter.
Derfor er det et krav, at man for at kunne deltage i klubbens stævner hjælper med at afvikle dem. Det betyder helt præcist, at man skal være forberedt på at blive sat i arbejde både dagen før stævnet og på dagen hvor man skal starte stævne, selvfølgelig på et tidspunkt før eller efter ens egen stævne start. Er man ikke stor nok eller rutineret nok til at kunne varetage de opgaver, som man har fået uddelt er det forælderens opgave at overtage barnet arbejdsopgaver.
Arbejdsopgaverne bliver lagt ud på hjemmesiden under "Hjælperlisten", hvor der også kan findes en kort beskrivelse af hvordan arbejdsopgaven udføres.
Vær opmærksom på at det er et krav at man er medlem af rideklubben og tilknyttet mindst et ridehold om ugen for at kunne starte stævner.
Du kan se kommende stævner i klubbens stævnekalender under fanen "stævner".

GODE STÆVNER AT STARTE FOR MINIPUTTERE, BEGYNDERE OG HANDICAPPEDE

GODE STÆVNER TIL LETØVEDE
T og E Rideskolestævner
E og D Klubstævner på hjemmebane.

GODE STÆVNER TIL ØVEDE RYTTERE
E og D Klubstævner på hjemmebane
E og D Klubstævner på udebane (Udvælges af klubbens undervisere)
Deltagelse til Store Heste Dag (Udvælges af klubbens undervisere)