KLUBSTÆVNER PÅ UDEBANE

Rideklubben tager løbende flere equipager med til E og D klubstævner på udebane i både dressur og sping.
Det er en spændende og lærerig oplevelse for equipagerne at komme til stævne i uvante omgivelser og der ligger en del planlægning bag sådan en stævne tur.
Underviseren udvælger equipagerne, stævnet, samt disciplinen og herefter bliver der i fællesskab med rytterne besluttet hvilke klasser equipagerne skal starte. I forhold til planlægning skal hver rytter finde en rutineret hjælper, sørge for forældre opbakning på dagen, der skal undersøges om equipagerne kan ride til stævnepladsen eller om hestene skal transporteres dertil. Transporten af hestene koster selvfølgelig nogen penge og det fulde beløb for leje, samt diesel deles imellem deltagerne.
Rideklubbens undervisere vil være til stede på stævnepladsen, så de kan hjælpe deres ryttere og se dem ride deres klasser. Da underviserne ofte har flere ryttere der skal starte de samme klasser, er det nødvendigt at rytteren kan klare sig selv på opvarmningsbanen.
Tilmelding til denne type stævner kræver at rytteren har en profil på DRF-GO, rytterlicens for at kunne starte D stævner, samt at rytteren er påklædt i overenstemmelse med DRF´s disciplinreglementer. Rytterlicens kan købes via sin profil på DRF-GO.
Vær opmærksom på, at der skal betales for leje af hesten til rideklubben. Dette betales via klubmodul, under events.